Data Management bij KPN

Als Manager van het Network Operation Center (NOC) kende ik het belang van het koppelen van data ten behoeve van het proactief sturen van oplossingen en probleem analyse.

Als Manager van het Network Operation Center (NOC) was ik verantwoordelijk voor het snel alarmeren van problemen van het hele netwerk van KPN. Dit gebeurde vooral met mensen kende ik het belang van het koppelen van data ten behoeve van het proactief sturen van oplossingen en probleem analyse.

 

Belangrijk was om eerst een visie neer te zetten voor het NOC. 

DATA als strategische asset voor

a) het verbeteren van de reactie tijd naar het oplossen van problemen

b) het duidelijker communiceren bij problemen naar klanten toe

c) het analyseren van vaak voorkomende problemen en oplossen

d) klaar zijn voor toekomstige veranderingen

 

Vervolgens was de communicatie over de visie een belangrijke stap om zo de andere afdelingen erbij te betrekken en hen mee te nemen in het veranderingstraject.

Tenslotte het implementatie plan integreren met de bestaande plannen, het definieeren van nieuwe projecten en het bijsturen van bestaande plannen.

Hierdoor staat er een heel nieuw NOC dat nu SQC is omgedoopt: Service Quality Center

 

Met als resultaat:

I) Betere communicatie naar klanten en focus op klanten

II) Snellere informatie en oplossingstijd.

III) Betere processen en End to End verantwoordelijkheid